Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w "Polityce Prywatności". X
Proxin
poniedziałek, 11 grudzień 2017imieniny obchodzą: Waldemar, Damazy

moje konto
rejestracja-logowanie


« wróć
Konserwacja bram wjazdowym przesuwnych i skrzydłowych – dobre praktyki

Jeśli chcemy, by nasza brama działa jak najdłużej i bezawaryjnie, nie zapominajmy o jej konserwacji. Lepiej zapobiegać niż naprawiać – to dobra praktyka, która warto stosować.

Konserwacja bram wjazdowych przesuwnych

Kontrola mechaniczna:
- bramy przesuwne mogą być samonośne (z przeciwwagą, poruszają się nad ziemią bez dolnej szyny jezdnej zamocowanej w podłożu) lub szynowe, przesuwające się na rolkach po szynie zamocowanej w podłożu. W obu przypadkach trzeba sprawdzić stan wózków jezdnych (ich zamocowania, rolek i łożysk) oraz stan i czystość profili jezdnych w bramie samonośnej (nie mogą zalegać zanieczyszczenia, np. liście) i szyny w bramie szynowej
- skontrolujmy mocowania oraz stan zużycia listwy zębatej przymocowanej do skrzydła bramy
- sprawdźmy stan zużycia napędowego koła zębatego siłownika oraz odbojów mechanicznych skrzydła bramy

Kontrola elektryczna:
- trzeba sprawdzić okablowanie instalacji (przyłącze główne, podłączenie siłownika oraz akcesoriów)
- skontrolujmy sprawności wyłącznika różnicowo-prądowego, który powinien być zamontowany jako zabezpieczenie przeciwporażeniowe (instalowany na tablicy rozdzielczej w domu, jako zabezpieczenie konkretnego obwodu np. zasilania bramy wjazdowej)

Kontrola poprawnego funkcjonowania:
- sprawdźmy czy działa lampa ostrzegawcza
- jeżeli są zamontowane wyłączniki krańcowe czy elektrozamki, skontrolujmy ich działanie
- skontrolujmy poprawności funkcjonowania zabezpieczeń, takich jak: fotokomórki (powinna być co najmniej jedna linia), listwy krawędziowe i enkodery
- muszą być sprawne zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe
- sprawdźmy sprawność działania bramy przy ręcznej obsłudze (po jej wysprzęgleniu)

Konserwacja bram wjazdowych skrzydłowych

Kontrola mechaniczna:
- sprawdzajmy konstrukcję bramy, stan zawiasów skrzydeł
- skontrolujmy odboje mechaniczne skrzydeł dla pozycji otwarcia/zamknięcia
- zamocowania wsporników na słupkach i na skrzydłach, na których są zainstalowane napędy (modele instalowane nad ziemią) muszą być stabilne
- sprawdźmy skrzynie montażowe i drożność ich odwodnień (dla napędów instalowanych pod ziemią)

Kontrola elektryczna i funkcjonalna:
- sprawdzamy te same elementy, które są istotne w przypadku bram przesuwnych



Dobre i złe praktyki – brama garażowa z napędem
Każdy zestaw do sterowania bramą garażową musi zawierać oczywiście napęd z centralą sterującą, ale dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom powinien także być wyposażony w fotokomórki i listwę krawędziową. Konieczne są też radioodbiorniki i nadajniki (piloty) oraz (...)


Jak wybrać dobrego instalatora automatyki do bram
Jak w większości sytuacji, najlepszą rekomendacją jest polecenie przez znajome osoby, które z usług takiego instalatora korzystały. Jeżeli nie mają problemów z eksploatacją bramy automatycznej, wszystko działa prawidłowo, to warto zaprosić takiego instalatora, by zapoznał (...)


Bezpieczna brama automatyczna, czyli fotokomórki, optyczne listwy krawędziowe, enkodery
Automatyczna brama musi być nie tylko funkcjonalna, ale przede wszystkim bezpieczna. Takie elementy jak fotokomórki i listwy krawędziowe nie dopuszczą do kolizji skrzydła bramy z samochodem, rowerem czy bawiącym (...)




O nasPartnerzyReklama         Praca u nasRegulaminyKontaktPomoc
[CMS] by cdweb.pl